domingo, 30 de octubre de 2011

LES NOVES TECNOLOGIES SUSTITUIRAN LA MESTRA?


Com tots sabem, les noves tecnologies permeten assolir coneixements de forma directa, sense l´ estricta necessitat  que una persona concreta ens ensenyi els seus coneixements. Estem pensant, per suposat, en internet.  Podem trobar tota mena d´informació a la web  per tots els nivells de coneixement: inicial, intermedi i avançat. A més, el coneixement és immediat, i no costa gaire trobar la informació  del nostre interès.

Però tot això també suposa, al meu entendre, greus inconvenients en la formació pedagògica. En primer lloc, la gran quantitat de informació que pots trobar és, en si mateix, un important inconvenient: és molt difícil diferenciar què és important i què no ho és. També és difícil treure profit de les recerques al trobar opinions i coneixements  contradictoris entre ells.

Crec que les noves tecnologies són un ajut, però no és una substitució del model tradicional de transmetre coneixements. El mestre et dóna una interacció que no pots trobar a la web; això permet la discussió, element  essencial en l´assoliment de coneixement; i tot això sense parlar  que, a nivell afectiu, és el mestre el que transmet una passió i vocació impossible de trobar en els escrits de la web.

 Per últim, la presència del mestre és motivadora: és ell qui dirigeix l´assoliment de coneixement, i això permet avançar-hi. En el cas d escola bressol és per mi impensable no tenir la mestra físicament.

No hay comentarios:

Publicar un comentario